درست است که قهوه ربوستا ذاتاً تلخی بیشتری داشته و غالباْ طعم خاص و بدرد بخوری نشان نمی‌دهد (چوب، لاستیک سوخته و ..) ولی مقدار تلخی آن بستگی به نحوه برشته کردن برشته‌کار هم دارد.

سه خصوصیت تلخی زیاد + رنگ سیاه + قیمت ارزان، با هم یعنی قهوه سوخته و بدبرشته‌شده و بدون خاصیت و البته سرطان‌زا و به اسم کافئین بالا یا خوش‌طعم، تبلیغ می‌شود و با حس طعم تلخی زیاد آن, مشتری خوشحال می‌شود ( از اینکه چه قهوه خوبی گرفته‌ است!)؛ در صورتیکه دانه‌های متفاوت قهوه، طعم‌های متفاوتی می‌توانند از خود نشان دهند : از طعم علفی و خاکی و چوبی گرفته تا آجیلی و شکلاتی و میوه‌ای و گلی و….!!

همچنین برشته‌کارانی هستند که یا از روی ناواردی یا از روی بی‌وجدانی، دان‌ها را بیشتر برشته می‌کنند تا تیره( دارک ) شود تا بتواند آنرا بعنوان دان دارک، به مشتریان ناآگاه بفروشند و طعم تلخ و سوخته هم متاسفانه آن چیزی است که اکثراً فکر می‌کنند طعم اصلی قهوه هست.

** قهوه‌ی سیاهِ تلخِ سوخته یعنی چه؟!

  1. یعنی : من برشته‌کاری بلد نیستم؛ سیاهش می‌کنم که کسی نفهمه که ناواردم و نمی‌تونم طعم دان قهوه رو دربیارم!
  2. یعنی : یک نفر گذاشتم پای دستگاه و فقط گفتم که در فلان زمان، فلان کار رو انجام بده ( بدون کوچکترین اطلاعی از پروفایل )!
  3. یعنی : من دوست دارم مشتریم سرطان‌ بگیره!
  4. یعنی : من عمده تولید می‌کنم و با کیفیت، کاری ندارم ( کیفیت در حد تجاری )!
  5. یعنی : جنس، نوع و مبدا قهوه برایم مهم نیست، ارزانترین قهوه را تهیه کردم و چون سیاه‌سوختش می‌کنم، کسی از کیفیت دان، خبردار نمیشه!
  6. یعنی : به مشتری احترام نمی‌گذارم، پولش برام مهمه!
  7. یعنی : لازم نبود کلی پول بدهم دستگاه برشته‌کاری تهیه کنم، یک ماهی‌تابه بزرگ یا دستگاه برشته‌کن تخمه آفتابگردان هم جواب کار مرا میداد!
  8. یعنی : من سرِ مشتری را کلاه می‌گذارم و از بی‌اطلاعی ایشان سوء استفاده می‌کنم!

بادر نظر گرفتن موارد گفته‌شده، می‌توانید به برشته‌کاری قهوه کافی‌شمس براحتی اطمینان کنید.

خصوصیات انواع قهوه ما را بخوانید. با تهیه مجموعه‌های اقتصادی شماره یک و دو کافی‌شمس، با انواع طعم‌ ارائه‌شده توسط ما آشنا شوید.

در هنگام تهیه انواع قهوه، می‌توانید با ما مشورت کنید.

در خدمت شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *